Trinax söker
Kommersiell Produktägare

Trinax är en växande koncern med huvudkontor i Trollhättan. Genom våra produkter hjälper vi hantverksföretag att spara tid och pengar, från offert till faktura, genom smart digitalisering och full kontroll över hela arbetsflödet.

Nu söker vi en produktägare som är redo att ta ett helhetsansvar för utvecklingen av våra produkter – från strategi och affärsplan till utveckling och tillväxt.
 

Ansök nu!

Anställningsform
Tillsvidare

Arbetstider
Mån-Fre: 08.00 - 17.00

Lön
Fast lön

Arbetsort
Trollhättan

Om rollen

Som kommersiell produktägare blir du bryggan mellan våra affärsmål, våra kunder och våra produktteam. Du ansvarar för att vara med och definiera, följa och leverera på den kommersiella strategin och roadmapen för Trinax produkter. Du samarbetar nära kunder, sälj, marknad och utveckling för att säkerställa att rätt initiativ prioriteras, i rätt ordning, och att de skapar verkligt värde för både användare och affär.

Dina arbetsuppgifter

  • Driva utvecklingen av en standardprodukt där enkelhet är ledordet
  • Följa och leverera på kommersiell strategi och roadmap för Trinax produkter
  • Prioritera funktioner och initiativ utifrån affärsnytta, marknad och kundbehov
  • Samarbeta med sälj och marknad för att paketera och prissätta lösningar
  • Fånga in kundinsikter och marknadstrender för att styra produktens riktning
  • Följa upp KPI:er och ta ansvar för produkternas lönsamhet och tillväxt

Vi söker dig som

  • Förstår affären och produkten - Du ser kopplingen mellan produktfunktion, kundvärde och intäkt
  • Är analytisk och datadriven – Du använder insikter för att fatta beslut
  • Har erfarenhet av SaaS eller arbetsflödesstyrda lösningar, gärna inom hantverk/bygg
  • Kommunicerar tydligt och trivs i gränslandet mellan teknik, affär och kund
  • Är bekväm med att driva förändring och leda genom påverkan

Varför Trinax?

Vi är ett innovativt och snabbväxande mjukvaruföretag med bas i Trollhättan. Med våra egenutvecklade produkter, kompletterande tjänster och ett starkt kundfokus har vi blivit Gasellföretag fyra år i rad. Vi har en stark position på marknaden för digitalisering av byggbranschen och är nu inne i en tillväxtfas där vi utökar teamet ytterligare för att säkerställa att våra kunder får bästa möjliga upplevelse och hjälp.

Vi erbjuder bland annat

  • En möjlighet att få vara med att driva produktutvecklingen inom ett växande mjukvaruföretag.
  • En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar och högt i tak.
  • Möjlighet till personlig och professionell utveckling.
  • En stark företagskultur och trevliga kollegor som gärna hittar på saker tillsammans.

Till alla våra medarbetare erbjuder vi även

  • Utbildning och kompetensutveckling
  • Sjukvårdsförsäkring
  • Tjänstepension
  • Träning på arbetstid
  • Teambuilding
  • Gemensamma aktiviteter
  • Möjlighet att växa inom bolaget
  • Gott kaffe och färsk frukt

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan görs via formuläret som du hittar när du klickar på knappen här nedanför. Intervjuer sker löpande och vid intresse rekommenderar vi dig därför att skicka in din ansökan på studs.

Ansök nu!